facebook

Hluk je sprievodným znakom dopravy a vplýva na kvalitu života. Nedá sa odstrániť, ale môžeme ho efektívne obmedziť. Novú cestu lemuje 41 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 32,6 km. Protihlukové steny sú vysoké 2-5 m a okrem hluku zmierňujú aj pôsobenie bočného vetra.

protihluky-web

 

Nový úsek rýchlostnej cesty R1 PR1BINA umožňuje vnímať krajinu od Nitry po Tekovské Nemce novým spôsobom. Cesta čiastočne kopíruje mierne zvlnený profil krajiny, ale v niektorých úsekoch stojí na mostných pilieroch nad krajinou. Na 46 km trase je53 mostov s celkovou dĺžkou 6 669 m. Najdlhší most (ponad Priemyselnú ulicu v Nitre) meria takmer 1 200 m. Viaceré ďalšie mosty na trase sú dlhé niekoľko sto metrov. Pod mostmi môže bez prekážok migrovať zver. Trasu cesty kopíruje oplotenie, aby sme aj takto zamedzili stretu zvierat s vozidlami.

Zvláštny dôraz kladieme na ochranu vodných zdrojov. V telese cesty je zabudovaná kanalizačná sústava a popri ceste niekoľko desiatok odlučovačov ropných látok (ORL). Dažďová voda z cesty steká cez drenážny systém do ORL, kde sa zachytávajú a ukladajú rôzne nečistoty. Odbornú likvidáciu ropných látok a čistenie ORL zabezpečujeme podľa potreby.

ekodizajn-web

 

Uzávierka

Obmedzenie dopravy na rýchlostnej ceste R1 PRIBINA v úseku Pohranice je spôsobené výstavbou obojstranného odpočívadla a čerpacích staníc. Kolaudácia odpočívadiel a čerpacích staníc je podľa aktuálneho harmonogramu naplánovaná na apríl 2019. Verejnosti by mali byť sprístupnené v máji 2019. Obmedzenie v smere na Banskú Bystricu potrvá pravdepodobne do júna 2018. Za dočasné obmedzenie sa ospravedlňujeme.

(dostávať ako RSS) (dostávať emailom)

Inštitút finančnej politiky (IFP)

Inštitút finančnej politiky (IFP) na Ministerstve financií SR vypracoval prípadovú štúdiu, v ktorej skúmal efekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nezamestnanosť. Štúdia potvrdzuje, že kompletizácie R1 o úsek PR1BINA spôsobila nielen zníženú mieru nezamestnanosti v Nitrianskom regióne, ale zároveň sa zvýšil aj záujem o cestovný ruch. Celú štúdiu IFP si môžete prečítať tu:

Zrdoj: Inštitút finančnej politiky

(dostávať emailom)