facebook

Nová mimoúrovňová križovatka Selenec východne od Nitry, ktorá určuje začiatok tohto úseku a pripája cestu I/51

Nová viacpruhová smerovo rozdelená rýchlostná cesta začína východne od Nitry, pokračuje od Nitry po križovatku Selenec, končí severovýchodne od Tesárskych Mlyňan (približná dĺžka 19,0 km).

Nová mimoúrovňová križovatka Beladice juhovýchodne od Beladíc pripája cestu III/653

Rôzne nové cesty I. a III. triedy a ostatné cesty na pripojenie prerušených alebo preložených častí existujúcich ciest.

Rôzne odvodňovacie zariadenia, vegetačné úpravy a opatrenia na ochranu životného prostredia

Rôzne dopravné značenia a osvetlenie

Rôzne mosty, podchody, priepusty atď. vrátne tých, ktoré sa nachádzajú v dotyku s existujúcou železnicou, cestami, riekami, vodnými tokmi a odvodňovacími zariadeniami.

Uzávierka

Obmedzenie dopravy na rýchlostnej ceste R1 PRIBINA v úseku Pohranice je spôsobené výstavbou obojstranného odpočívadla a čerpacích staníc. Kolaudácia odpočívadiel a čerpacích staníc je podľa aktuálneho harmonogramu naplánovaná na apríl 2019. Verejnosti by mali byť sprístupnené v máji 2019. Obmedzenie v smere na Banskú Bystricu potrvá pravdepodobne do júna 2018. Za dočasné obmedzenie sa ospravedlňujeme.

(dostávať ako RSS) (dostávať emailom)

Inštitút finančnej politiky (IFP)

Inštitút finančnej politiky (IFP) na Ministerstve financií SR vypracoval prípadovú štúdiu, v ktorej skúmal efekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nezamestnanosť. Štúdia potvrdzuje, že kompletizácie R1 o úsek PR1BINA spôsobila nielen zníženú mieru nezamestnanosti v Nitrianskom regióne, ale zároveň sa zvýšil aj záujem o cestovný ruch. Celú štúdiu IFP si môžete prečítať tu:

Zrdoj: Inštitút finančnej politiky

(dostávať emailom)