facebook

Nová viacpruhová smerovo rozdelená rýchlostná cesta začína na existujúcej ceste I/51 východne od Lehoty, pokračuje južne od Nitry a pripája sa na I/51 východne od Nitry (približná dĺžka 12,6 km).

Nová mimoúrovňová križovatka Lehota východne od Lehoty, ktorá určuje začiatok tohto úseku a pripája sa na I/51.

Nová mimoúrovňová križovatka Čermáň južne od Nitry, na ktorú sa pripája II/562

Nové stredisko správy a údržby rýchlostnej cesty (SSÚR Selenec) východne od Nitry a juhozápadne od novej križovatky Selenec

Rôzne nové cesty II. a III. triedy a ostatné cesty na pripojenie prerušených alebo preložených častí existujúcich ciest.

Rôzne odvodňovacie zariadenia, vegetačné úpravy a opatrenia na ochranu životného prostredia

Rôzne dopravné značenia a osvetlenie

Rôzne mosty, podchody, priepusty atď. vrátne tých, ktoré sa nachádzajú v dotyku s existujúcou železnicou, cestami, riekami, vodnými tokmi a odvodňovacími zariadeniami.

Uzávierka

Obmedzenie dopravy na rýchlostnej ceste R1 PRIBINA v úseku Pohranice je spôsobené výstavbou obojstranného odpočívadla a čerpacích staníc. Kolaudácia odpočívadiel a čerpacích staníc je podľa aktuálneho harmonogramu naplánovaná na apríl 2019. Verejnosti by mali byť sprístupnené v máji 2019. Obmedzenie v smere na Banskú Bystricu potrvá pravdepodobne do júna 2018. Za dočasné obmedzenie sa ospravedlňujeme.

(dostávať ako RSS) (dostávať emailom)

Inštitút finančnej politiky (IFP)

Inštitút finančnej politiky (IFP) na Ministerstve financií SR vypracoval prípadovú štúdiu, v ktorej skúmal efekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nezamestnanosť. Štúdia potvrdzuje, že kompletizácie R1 o úsek PR1BINA spôsobila nielen zníženú mieru nezamestnanosti v Nitrianskom regióne, ale zároveň sa zvýšil aj záujem o cestovný ruch. Celú štúdiu IFP si môžete prečítať tu:

Zrdoj: Inštitút finančnej politiky

(dostávať emailom)