facebook

Celková výška nákladov na naprojektovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty R1 PR1BINA je viac ako 1,2 miliardy eur.

Vklad akcionárov spoločnosti GRANVIA, a.s. predstavuje 149 miliónov eur prevažne v podobe podriadeného dlhu.

Formou seniorného úveru projekt pôvodne financovalo 13 komerčných bánk: Calyon, Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A. Paris Branch, Société Générale, Bayerische Hypo-und Vereinsbank AG - München, DEXIA Crédit Local, KfW IPEX-Bank GMBH, Bayerische Landesbank, Erste Group Bank AG, BNP Paribas S.A., ING Bank N.V - London Branch, Natixis, NIBC Bank N.V., UniCredit Bank Slovakia A.S. Dôležité miesto vo financovaní projektu patrí Európskej banke pre obnovu a rozvoj (EBOR), ktorá na začiatku projektu poskytla konzorciu GRANVIA, a.s. najvyšší úver predstavujúci 20% z celkovej sumy 984 miliónov eur.

V novembri 2013 bolo pôvodné financovanie nahradené novým s výhodnejšími podmienkami. Refinancovanie projektu sa uskutočnilo formou vydania projektových dlhopisov a prinieslo Verejnému obstarávateľovi úsporu vo výške približne 145 miliónov euro.

Deutsche Bank zohrala strategickú úlohu pri refinancovaní projektu, ktoré štrukturovala a manažovala s podporou akcionárov spoločnosti GRANVIA, a.s.: Vinci Concessions a Meridiam Infrastructure.

financovanie projektu

 

 

Cesta je prejazdná bez obmedzení

Cesta R1 PR1BINA v úseku Nitra, západ - Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice je v oboch smeroch prejazdná bez obmedzení. Prajeme vám šťastnú cestu. (aktualizované 23.4.2017)

(dostávať ako RSS) (dostávať emailom)

Slováci za volantom

Európski vodiči si uvedomujú, že nepozornosť zabíja, avšak nie sú schopní sa rozptyľovať za volantom. Viac o správaní aj slovenských vodičov si prečítajte tu::

Tlačová správa PDF

 
(dostávať emailom)