facebook

Celková výška nákladov na naprojektovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty R1 PR1BINA je viac ako 1,2 miliardy eur.

Vklad akcionárov spoločnosti GRANVIA, a.s. predstavuje 149 miliónov eur prevažne v podobe podriadeného dlhu.

Formou seniorného úveru projekt pôvodne financovalo 13 komerčných bánk: Calyon, Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A. Paris Branch, Société Générale, Bayerische Hypo-und Vereinsbank AG - München, DEXIA Crédit Local, KfW IPEX-Bank GMBH, Bayerische Landesbank, Erste Group Bank AG, BNP Paribas S.A., ING Bank N.V - London Branch, Natixis, NIBC Bank N.V., UniCredit Bank Slovakia A.S. Dôležité miesto vo financovaní projektu patrí Európskej banke pre obnovu a rozvoj (EBOR), ktorá na začiatku projektu poskytla konzorciu GRANVIA, a.s. najvyšší úver predstavujúci 20% z celkovej sumy 984 miliónov eur.

V novembri 2013 bolo pôvodné financovanie nahradené novým s výhodnejšími podmienkami. Refinancovanie projektu sa uskutočnilo formou vydania projektových dlhopisov a prinieslo Verejnému obstarávateľovi úsporu vo výške približne 145 miliónov euro.

Deutsche Bank zohrala strategickú úlohu pri refinancovaní projektu, ktoré štrukturovala a manažovala s podporou akcionárov spoločnosti GRANVIA, a.s.: Vinci Concessions a Meridiam Infrastructure.

financovanie projektu

 

 

Uzávierka

Obmedzenie dopravy na rýchlostnej ceste R1 PRIBINA v úseku Pohranice je spôsobené výstavbou obojstranného odpočívadla a čerpacích staníc. Kolaudácia odpočívadiel a čerpacích staníc je podľa aktuálneho harmonogramu naplánovaná na apríl 2019. Verejnosti by mali byť sprístupnené v máji 2019. Obmedzenie v smere na Banskú Bystricu potrvá pravdepodobne do júna 2018. Za dočasné obmedzenie sa ospravedlňujeme.

(dostávať ako RSS) (dostávať emailom)

Inštitút finančnej politiky (IFP)

Inštitút finančnej politiky (IFP) na Ministerstve financií SR vypracoval prípadovú štúdiu, v ktorej skúmal efekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nezamestnanosť. Štúdia potvrdzuje, že kompletizácie R1 o úsek PR1BINA spôsobila nielen zníženú mieru nezamestnanosti v Nitrianskom regióne, ale zároveň sa zvýšil aj záujem o cestovný ruch. Celú štúdiu IFP si môžete prečítať tu:

Zrdoj: Inštitút finančnej politiky

(dostávať emailom)